El torrent de la Cabana

Situat a Campdevànol, un poble del Ripollès de poc més de 3000 habitants, aquest torrent és una meravella natural i malauradament un reclam per a la massificació de les persones, per això, visitar-lo a l’hivern, és una bona alternativa. El torrent de la Cabana és un petit riu que disposa de 7 gorgs, 4 d’ells espectaculars en un tram de poc més una hora, per un camí marcat, i amb espai de sobre per descansar i fer un bon picnic.

Dificultat: Fàcil (recorregut fàcil per les dues riberes, cal anar amb compte amb el fang)
Distància total: 12km (es pot fer circular per una riba, i tornar per l’altre)
Alçada mínima: 780m
Alçada màxima: 900m
Població més propera: Campdevànol
Distància de referència desde Barcelona: 1.5 hores

inici

Enllaç wikiloc aqui

L aruta comença des del pàrquing de l’Àrea de lleure de la Font de Querol, just abans del Camping. El preu és de 10€, però es pot venir caminant des de Campdevànol sense problemes. El pàrquing esta situa a uns tres quilòmetres del nucli urbà.

LOCALITZACIÓ GOOGLE MAPS:

PARQUING

Un cop has deixat el cotxe, continuar per la pista forestal és ben senzill i sense pèrdua. La pista es fa ben ample i transcorre per una zona de pastura de vaques, important portar els gossos lligats. Al cap de prop de 30 minuts de continuar per la pista forestal, arribes a un trencall a mà esquerra, que indica la ruta dels 7 gorgs:

INICI 2
desviament cap als gorgs

A partir d’aquí, visitaràs el primer gorg, el de la Cabana, però cal tenir present que per arribar-hi, s’ha de agafar un petit corriolo que es desvia a la esquerra del camí principal i després serpenteja fins al riu. Es un tram força estret i on has d’agafar-te a les branques. Cal anar amb compte si el terreny està humit.

BAIXADA CABANA
Baixada

GORG 1: LA CABANA

GORG 1
Gorg de la Cabana

Aquest gorg és molt espectacular, hi ha un desnivell total d’uns 12 metres i a la part central hi ha una profunditat de prop de 3 metres. No hi ha cap pupnt on poguer saltar i és un toll rodejat de arbres i molta pedra. Des de la part superior del gorg es poden veure dos petits salts d’aigua que parteixen el desnivell en tres parts. Un cop vistat el gorg, tornes al camí principal i creues el riu per anar per l’altra riba del riu en aquest punt:

CREUEM RIU
Creuar el riu

GORG 2: GORG DE LA TOSCA

GORG 2 TOSCA 2
Tosca
GORG 2 TOSCA

Està situat a poc mes de 300 metres del gorg de la cabana. Cal tenir present que hi ha un desviament del camí principal que porta al gorg, després caldrà tornar enrere i reprendre el camí. Hi ha una esplanada just al trencall on pots dinar, esmorxzar o simplement descansar. Aquest gorg no té molta profunditat i els dies que hi ha molta aigua és especacular veure com baixa per tot el mur.

GORG 3: GORG DE LA OLLA

GORG 3 OLLA
Gorg de l’olla

Aquest gorg té una profunditat de 3 metres aproximadament just a la part del baixant de l’aigua des d’on es pot saltar sense problema. El camí continua per aquedsta riba, per la tornada es pot distingir el camí que serpenteja per l’altre cantó de la riba. Està situat a prop de 100 metres de l’anterior

GORG 4 : GORG DE LA BAUMA

GORG 4 BAUMA
la bauma
GORG 4 BAUMA 2
Gorg de la bauma

A tant sols 5 minuts del gorg de l’olla arribes al gorg de la Bauma, que segurament és el més bonic tot i no ser el més garn en tamany i profunditat. Disposa d’un tobogà central per si vols utilitzar el cul i a través de la paret, es pot pujar fins pràcticament el saltant d’aigua. esta empleçat al costat d’una gran bauma on es possible estirar-se i buscar l’ombra sobretot a l’estiu. Té una porfunditat d’uns dos metres a la seva part central.

GORG 5: GORG DEL FORAT

GORG 5 FORAT
Gorg del forat

Després d’uns 600 metres després del gorg de la Bauma, arribes per la part superior del gorg del forat. Disposa de poc espai a la riba del gorg, però just a la part de dalt, hi ha un gran prat entre arbes. Té una profunditat de dos metres com a màxim a la part central.

GORG 6: PETIT COLOMER

GORG 6 COLOMER PETIT
Colomer petit

Un cop continues la ruta, el camí arriba al riu on toca creuar la ribera. Si no creues el riu, arribes al petit colomer des de la part superio i no hi podràs baixar. Creuant el riu, el camí s’enfila lleugerament, i al cap de 15 minuts, arribes al penúltim gorg. És bastant espectacular i té una fondària de dos metres a la seva part central. Es pot saltar des de la part superior, tot i que s’ha de donar tota la volta al gorg per tornar-hi. En aquest punt hi ha un gran espai i el riu deixa de estar en un congost més tancat

GORG 7: COLOMER

GORG 7 COLOMER 2
Colomer
GORG 7 COLOMER 4

Finalment has arribat al final de la ruta, i aquest és el gorg més gran amb diferencia. Hi ha un prat bastant gran on la gent es pot repartir millor. A la part superior del prat hi ha un punt de servei de begudes obert tot el mes d’agost. Seguint un sender que marxa a la part dreta del gorg, es pot pujar fins dalt i saltar. Molt important, s’ha de caure just allà on cau la casacada d’aigua. Hi ha una profunditat d’uns 3-4 metres.