El Refugi de Besiberri

Just als peus l’emblemàtic Besiberri, hi ha un bonic lloc on passar la nit a 2200 metres, envoltat de montanyes, d’arbres i amb vistes al bonic estany de Besiberri. Un refugi lliure equipat amb 9 lliteres, una taula i alguns taburets que fan desconectar i gaudir de la montanya plenament. Si hi ha forces suficients, el cim del Besiberri sud es troba situat a tres hores caminant. Pirineu al màxim exponent.

Dificultat: Mitjana (en cas de ruta hivernal, cal anar preprata per passar fred a la nit))
Distància total: 11km
Alçada mínima: 1500m
Alçada màxima: 2200m
Població més propera: Campdevànol
Distància de referència desde Barcelona: 1.5 hores

mapa inicial

Enllaç wikiloc aqui

La ruta comença des del pàrquing del refugi de Conangles, just abans de l’entrada al túnel de Vielha, a mà dreta, hi ha una gran esplanada asfaltada i ja es veu el refugi de Conangles a l’altre cantó del riu Noguera Ribagorçana.

PicsArt_02-06-11.54.02
Parquing abans del tunel

LOCALITZACIÓ GOOGLE MAPS:

El Refugi de Conangles disposa de dormitoris de 12, 10, 9 i 5 lliteres individuals. Disposa d’armariets amb clau, lliteres individuals amb matalassos i mantes. És obligatori dormir amb sac propi o llençols, si no es disposen de llençols es poden llogar.Es proporciona calçat còmode per a l’interior del refugi. Es disposen de dutxes d’aigua calent, energia elèctrica, xemeneia al menjador i servei de bar, si bé no hi ha cuina lliure.

PicsArt_02-06-11.54.57
Refugi de conangles des del pont

La ruta comença travessant el riu Noguera Ribagorçana seguint els indicadors del Refugi de Besiberri, passarem per una zona de barbacoes a la dreta per una ampla pista de terra entre arbres. La pista serpenteja amunt durant uns 30 minuts, si mes no, hi ha unes estaques de groc que pots seguir per retallar una mica de camí, puja més dret però és més curt.

Al cap d’uns 30 minuts acaba el camí per la pista acaba i has de continuar per un sender que va pararl.lel al riu. El camí no consta de dificultat alguna. Als 45 minuts de començar, creuem per un pont el barranc de Besiberri. En aquest pont s’hi pot veure una cascada entre un gran mur de pedres. A partir d’aquí, un cop creuat el barranc, el camí serpenteja i és a partir d’aquí on trobaras un desnivell més pronunciat a salvar. Prop de 300 metres en un quilòmetre.

PicsArt_02-06-11.55.53
Pont del barranc de besiberri
PicsArt_02-06-11.57.26
Pujada fins l’estany de besiberri

 

Un cop arribat al coll despres de mitja hora de pujada constant, trobes als teus peus l’estany de Besiberri. El refugi està situat a l’horitzó de la vall que es dibuixa a l’horitzó, en cas de ruta hivernal, es pot travessar el llac pel mitg, quan no està gelat, el cami passa per la dreta del llac. Aquest tram es molt planer fins arribar a l’ultim tram de bosc dispers abans d’enfilar cap al Refugi.

estany 2
Vistes de l’estany, amb el refugi al final (en condicions normals es veu)
estany besiberri
Desembocadur del riu a l’estany de besiberri

PicsArt_02-06-12.06.23

Borejant el riu cap al refugi

PicsArt_02-06-12.05.12
El riu del barranc de besiberri

Al cap d’unes tres hores de l’inici, s’arriba a l’estanyet del Besiberri situat als peus del Refugi, i just adalt, damunt d’una roca, hi ha plantat el Refugi. Les fites i el camí porten a l’accès del refugi per la part posterior. En cas de fer la ruta hivernal, has de tenir present que el refugi està a la ribera esquerra del barranc de besiberri, per tant si has deixat el primer estany a la esquerra, hauràs de creuar el riu.

arribada al refugi
Arribada al refugi
arribada
Arribada al refugi
PicsArt_02-06-12.01.40
El refugi de Besiberri

 

Les vistes des del refugi son increibles: l’estany de besiberri, i aragó i el pic de Molières al final. Cap al cantó nordest hi ha el coll que porta al Besiberri i al pic d’Avellaners. La extensió de la ruta pot ser Besiberri sud i Comaloformo, però la dificultat és elevada degut a la roca descomposada del terreny i el mal estat de la cresta entre el Besiberri Sud i els altres cims que l’envolten.

vistes
Vistes de tota la vall, amb l’estany al fons

Un cop arribat al Refugi, cal descansar, i gaudir del camí deixat enrere.

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s